Wat is de standaard inrichting van de studentenkamer en wat moet ik zelf meepakken?

Wij voorzien in elke kamer een bed met lattenbodem en matras en eventueel bedlades, bureau met bureaubeschermer en boekenkast, bureaustoel, ingebouwde kleerkast, extra boekenkastje, nachttafeltje, boekenplanken, deurkapstok, deurstopper, toiletborstel, gordijnen en verduisteringsgordijnen en eventueel een screen tegen de zon.

Wat is de standaard inrichting van de gemeenschappelijke ruimtes en wat moet ik zelf voorzien?

In de keuken voorzien we alle benodigdheden; ijskast, diepvries, oven, microgolfoven, stofzuiger (Dyson), eigen opbergkast per student, glazen, mokken, borden/kommen, bestek, vergiet, snijplankjes, potten en pannen, dunschillers, snijmesjes, pannenlapjes, ovenhandschoenen, mixer, waterkoker, Nescafé Dolce Gusto, koffiezetapparaat, tafel met tafelbeschermer en stoelen, vuilnisbakken, sofa, zitzakken, tv met digibox.

Wil je toch nog extra zaken, dan dien je deze zelf te voorzien in overleg met de kotbaas wat betreft elektrische apparaten (zowel in de gemeenschappelijke ruimtes als in de kamer).

In de hal voorzien we een grote kapstok en een fietsenrek met een plaats voor elke student.

De tuin is voorzien van een grote tuintafel met stoelen. Er zijn ook zonnestoelen ter beschikking.

Hoe moet ik mijn kamer of de gemeenschappelijke ruimtes onderhouden?

Elke student dient zijn eigen kamer te onderhouden. We voorzien hiervoor de nodige materialen; een stofzuiger (Dyson) is beschikbaar in de keuken. In iedere badkamer is een raamwisser voorzien. Studenten worden geacht de douche en douchedeuren te drogen na het douchen.
In de fietsenstalling is een dweil met moppen ter beschikking.
In de keukenkast onder de lavabo voorzien we de nodige onderhoudsproducten en -materialen (sponsjes, vodden, emmers, …) voor het reinigen van de vloer, badkamer en toilet.
Graag enkel de door de kotbaas voorziene onderhoudsproducten gebruiken!

Studenten worden geacht de gemeenschappelijke ruimtes (keuken, hal, traphal) netjes achter te laten en eventueel zelf te stofzuigen indien nodig. Het kookvuur, oven, microgolfoven en aanrecht wordt door de studenten onderhouden d.m.v. een beurtrol.
De gemeenschappelijke ruimtes (keuken, hal, traphal) worden wekelijks gekuist door de kotbaas. Dit is inbegrepen in de prijs!

Tijdens de lesvrije week in februari worden alle badkamers grondig gereinigd door de kotbaas. Hierover worden de studenten op voorhand ingelicht.

Heb ik internet en TV op mijn kot? 

Ja hoor! Via Wifi kan je uw laptop en smartphone verbinden met het beveiligde internet. Indien nodig is in elke kamer ook nog kabelvoorziening voor zowel internet als televisie.

In de keuken is een grote flatscreen voorzien aangesloten op digitale tv van Telenet.

In welke mate mag ik mijn kot naar mijn smaak inrichten? 

Uiteraard mag je je kot naar je eigen wensen inrichten. Hou hierbij rekening met volgende punten: geen zaken ophangen aan de muur d.m.v. kleefband of punaises. Enkel speciale ‘gummetjes’ mogen hiervoor gebruikte worden. Er mogen in geen geval gaten geboord worden in de muren.

Wil je graag extra zaken op je kamer zetten? Dit kan zeker. Indien het grote zaken betreft of elektro (ijskast etc.) dien je de kotbaas hierover in te lichten. Bij het verhuizen van meubels e.d. dient de student steeds voorzichtig te werk te gaan in zowel de hal als in de eigen kamer. Beschadigingen zullen worden verrekend via de waarborg!

​De keuken is een gemeenschappelijke ruimte, hoe werkt dit? 

De keuken is een ontmoetingsplek om gezellig samen te zitten en te koken/eten.
De keuken uitgerust met gemeenschappelijke koelkasten, diepvries, vuur, oven, microgolfoven en spoelbakken. Studenten zien er samen op toe dat alles netjes blijft. Zoals ook in elk gezin de regel is, moet je na het eten je spullen opruimen en de ruimte netjes achterlaten. 

​Hoe zit het met mijn vuile was? 

Een waslokaal is er niet. De vuile was beschouwen we als ideaal argument om je ouders niet te vergeten. Een wekelijks souvenir is een perfecte dekmantel om het thuisfront te gaan begroeten. Verblijf je toch langere tijd op je kot, dan is er een wassalon op slechts 100 meter van het studentenhuis. 

​Is er een conciërge? 

Neen, voor alle vragen kan je telefonisch terecht bij de kotbazen,
Van den Putte Julie – 0473/81.97.09 en Van den Putte Kris – 0477/54.25.60.

We wonen beiden op maximum 5 minuten van het studentenhuis. Indien dringende hulp nodig, kunnen we dus snel ter plaatse zijn. We wandelen ook regelmatig een keer binnen. Dit is geen controle, maar eerder een manier van ‘er zijn’. Zit je met vragen of opmerkingen, spreek ons gerust aan, dan zoeken we samen naar een oplossing.
Uiteraard staan we ook open voor een gewone babbel of wat peptalk tijdens de examens ;).

​Waar kan ik mijn fiets zetten? 

Je fiets kan je stallen in de ruime fietsenberging binnen in het gebouw op de daarvoor voorziene plaats.

Fietsen mogen in geen geval aan de doorrit of het voetpad blijven staan. Bezoekers kunnen hun fiets in het daarvoor voorziene fietsenrek in de voortuin plaatsen.

​Ik kom met de auto, kan ik hem ergens parkeren? 

In de omliggende straten alsook de Jozef Kenneslei zelf kan je gratis parkeren. Een parkeerschijf is niet nodig.

Let op! In de straten en parkeerpleinen vlak rond het centrum is een parkeerschijf verplicht!

Ik ben mijn badge verloren…

Goed nieuws! De centrale voordeur opent met je vingerafdruk. Die kan je nooit vergeten of kwijt raken.

Per studentenkamer wordt één badge voorzien. Bij verlies wordt volgende vergoeding aangerekend:
Badge – 50 euro

Badge vergeten? Bel of sms de kotbazen. Zij zullen je een code toesturen waarmee je de loper uit het kluisje in de hal kan halen. Let op, iedereen kan wel eens iets vergeten, maar na 3 keer wordt hier een vergoeding voor aangerekend:
badge 3x vergeten – 45 euro


HUREN 

Ik wil huren, hoe verloopt dit? 

Eenmaal je een studentenkamer gekozen hebt, wordt een contract getekend.
Onder geen beding mag je gedomicilieerd worden op dit adres, Jozef Kenneslei 24. 
Er wordt voordat je verhuist een plaatsbeschrijving opgemaakt om de toestand van je kamer vast te leggen en vervolgens krijg je uw badge op voorwaarde dat je aantoont dat de waarborg betaald werd en er een maandelijkse opdracht werd aangemaakt voor de betaling van de studentenkamer.
Het contract wordt afgesloten op basis van een jaarcontract. De student geeft ten laatste op 1 mei van het huidige academiejaar aan of hij/zij het contract wil verlengen voor het volgende academiejaar.

Hoeveel bedraagt de waarborg?

De waarborg bedraagt 2 maanden huur.

Ik betaal een huurprijs, maar hoe zit het met bijkomende kosten? 

Naast de huur voor je kot, moet er ook een maandelijks bedrag betaald worden van 50 euro (All-inclusive). Dit is voor je verbruik van water, verwarming en elektriciteit. Ook internet en schoonmaak van de gemeenschappelijke delen zitten in deze provisie inbegrepen. Je zal nadien geen afrekening meer krijgen moest je verbruik van water, verwarming, of elektriciteit hoger zijn dan voorzien. Op die manier zal je nooit voor verrassingen of bijkomende kosten komen te staan!
Denk daarbij uiteraard aan het milieu wat betreft je energieverbruik!